5 cech dobrego konferansjera

5 cech dobrego konferansjera

Przy organizacji eventu jest wiele elementów, które mogą zadecydować o ostatecznym sukcesie lub totalnej klapie.

Jednym z takich elementów zdecydowanie jest wybór konferansjera. Oto cechy, którymi powinna charakteryzować się osoba podejmująca się tego trudnego zadania:

Adekwatność

Bycie konferansjerem to przede wszystkim umiejętność dostosowania się strojem, językiem, sposobem bycia do charakteru imprezy. Przesadne wyluzowanie podczas podniosłej gali może obniżyć jej rangę. Nadmierna „sztywność” podczas prowadzenia wydarzenia kierowanego do ludzi młodych sprawi, że entuzjazm i emocje opadną, a wizyty konferansjera na scenie będą smutnymi i nudnymi przerywnikami. Bycie adekwatnym do aktualnej sytuacji to klucz do bycia dobrym konferansjerem.

16

Kreatywność

Scenariusz rozpisany? Tak jest. Wszyscy, którzy pojawią się na scenie wiedzą, co mają robić? Oczywiście. W takim razie nie może stać się nic nieprzewidzianego? Nic bardziej błędnego. Event jest „organizmem żywym”, zaplanowanie go, co do sekundy to nie lada sztuka (dlatego najtrudniejsze są realizacje telewizyjne). W razie zaskakujących wydarzeń, konferansjer powinien być tym, który potrafi rozładować atmosferę, opatrzyć krępującą sytuację komentarzem o pozytywnym zabarwieniu, skupić na sobie uwagę w odpowiednim momencie. Umiejętność wybrnięcia z takiej sytuacji to nic innego jak kreatywność.

2

Poczucie humoru

Jeśli organizujesz event to wiedz, że ludzie na nim obecni chcą emocji. To one sprawiają, że zapamiętujemy wydarzenia, w których uczestniczyliśmy. Nie ma natomiast lepszego budulca emocji niż śmiech. Poczucie humoru to niezbędny przymiot konferansjera. Tutaj nie sposób nie wrócić na chwilę do punktu pierwszego, otóż niezwykle ważna jest adekwatność poczucia humoru. Nie na każdej imprezie można pozwolić sobie na to samo.

18

Dobry kontakt z ludźmi

Eventy są organizowane dla ludzi i przez ludzi. Bardzo ważna jest strona zakulisowa, gdyż panująca po stronie produkcyjnej atmosfera nierzadko przenosi się na publiczność. Konferansjer w pewien sposób „służy” również ludziom występującym na scenie. On ich wprowadza, zapowiada, przygotowuje grunt pod ich występ, przemówienie czy performance. Dlatego aura, jaką rozsiewa wokół siebie (nie tylko na scenie) ma kluczowe znaczenie. Jeśli jest autentycznie entuzjastyczny w stosunku do występujących to będzie to w naturalny sposób budować jego naturalność, a przez to zwiększać wpływ, który może wywrzeć na publikę.

2

Przebojowość

W psychologii eventu jest taka teoria, która mówi, że ludzie najlepiej bawią się wtedy, gdy ocierają się o granice tego, co jest im znane. Z jednej strony muszą, więc czuć się bezpiecznie, z drugiej natomiast doświadczać czegoś nowego. Co ma z tym wspólnego konferansjer? Dzięki temu, że trzyma w ręce mikrofon i skupia na sobie uwagę, ma pełnię możliwości do tego, aby ludzi na tę granicę zaprowadzić. Po raz kolejny wracamy do adekwatności, bo ona pomaga zrozumieć, gdzie ta cienka linia się znajduje, ale właśnie przebojowość to odwaga, która daje możliwość dotarcia do niej.