5 porad jak skutecznie wypromować event

5 porad jak skutecznie wypromować event

Często podczas prezentacji i seminariów spotykamy się pytaniem o to jak skutecznie przeprowadzić kampanię promocyjną wydarzenia. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych zasad (wg nas) by tego dokonać:

25738daf-6166-41ce-a8c1-a5c770982b75

1. Zaplanuj promocję od końca

Event to produkt z krótkim terminem ważności, jeśli spóźnisz się z promocją to nie dostaniesz drugiej szansy. Trzeba zaplanować czas nie tylko na same działania promocyjne, ale również wyprodukowanie materiałów promocyjnych, kreację graficzną, kompletowanie treści do materiałów (data, miejsce, partnerzy). Jak to może wyglądać? Np. tak:

data przykładowego eventu 25.09 → rozpoczęcie kampanii plakatowej 25.08 → przekazanie gotowego projektu do drukarni 18.08 → przekazanie kompletu informacji (data, miejsce, logotypy partnerów, program) do grafika 11.08

Takie przygotowanie pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych  opóźnień związanych z promocją. Żeby lepiej skoordynować kanały promocji między sobą, możesz użyć wykresu Gantta.

2. Miksuj kanały promocji

Żyjemy w czasach kiedy każdy z nas jest bombardowany komunikatami. Trzeba więc zadbać o to by potencjalny uczestnik „potknął się” (czasem dosłownie, a czasem w przenośni) o informację dotyczącą organizacji naszego wydarzenia. Miksowanie kanałów ułatwia oddziaływanie na potencjalnego klienta za pomocą różnych bodźców, np. radio (słuch), reklama facebookowa (bodziec wizualny). Dzięki temu jeden kanał wzmacnia oddziaływanie drugiego.

3. Social Media to podstawa

social media

Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat królują. Po prostu. Nawet facebook, który wydałaby się być tworem nasyconym nadal generuje nowych użytkowników, a dynamika wzrostu pozostałych jest wciąż imponująca.  Trzeba w nich być i prowadzić działania promocyjne nie tylko dlatego, że jest to skuteczne, ale również darmowe. Ważne by informacji o wydarzeniu nie pozostawiać samej sobie i na bieżąco odpowiadać na pytania użytkowników.

4. Tradycyjne media nadal działają

Mimo, że naszym głównym źródłem informacji stał się Internet i media społecznościowe to tradycyjne media i reklama BTL nadal są efektywnym źródłem komunikacji marketingowej. Zwłaszcza jeśli dobrze korespondują z kampanią Internetową. Nie zaniedbujmy ich, zwłaszcza jeśli wiemy, gdzie jest nasza grupa docelowa. Wyjdźmy do niej nie tylko w sieci, ale również bezpośrednio.

5. Bądź komandosem event marketingu

rambo

No dobra, tak naprawdę nie komandosem tylko partyzantem, ale „komandos” zdecydowanie lepiej brzmi. Guerilla marketing, czyli alternatywne niskokosztowe formy promocji są idealne do zastosowania przy promocji organizowanych eventów. Ulotki zostawione w automatach vendingowych? Wielki zegar w miejscu publicznym, który odlicza czas do naszego wydarzenia? Zainteresujmy ludzi już na etapie promocji, wzbudźmy w nich emocje, przecież właśnie o nie chodzi tym, którzy uczestniczą w imprezach.