5 przydatnych porad przy projektowaniu plakatów

5 przydatnych porad przy projektowaniu plakatów

Plakaty są podstawowym narzędziem wykorzystywanym w kampaniach BTL. Stanowią nie tylko reklamę Twojego eventu, ale również są Twoją wizytówką. Dlatego tak bardzo ważne jest, by plakat był dobrze zaprojektowany.

MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ

Nie zasypuj swojego nośnika liczbą zbytecznych treści. Wybierz jedną czy dwie informacje kluczowe dla przyciągnięcia zainteresowanych osób i te właśnie napisz największą czcionką. Po pierwsze, dzięki temu będzie on czytelniejszy, po drugie – odbiorca łatwiej będzie mógł zapamiętać wszystkie informacje, które chcesz mu przekazać, po trzecie – zbyt duża ilość treści odrzuca, bądźmy szczerzy – jesteśmy leniwi. Niech mniej ważne informacje pozostaną małe. Odczytają je zainteresowani, którzy podejdą bliżej i wczytają się.

PROJEKTUJ NA „ZETKĘ”

Odbiorca w pewien sposób „skanuje” plakat, idąc od lewego górnego rogu do prawego, następnie ścina do środka, by potem przeskanować dół. Staraj się zamieszczać treści właśnie w tych miejscach.

PRZYCIĄGNIJ UWAGĘ

Wybierz jeden charakterystyczny element, którym Twój plakat przyciągnie uwagę odbiorców, np. duży ciekawy tytuł czy charakterystyczna grafika.

WYRAŹNA CZCIONKA

Pamiętaj nie tylko o odpowiedniej wielkości, ale też kolorze – dobierz taki, który będzie dobrze widoczny na tle, które wybrałeś w swoim projekcie. Dopilnuj też by między literami nie było zbyt małych odstępów – często plakaty czytamy z pewnej odległości, większe odstępy pozwolą uniknąć efektu „zlania się”.

SPÓJNOŚĆ

Pamiętaj by Twój plakat zaprojektowany był w spójnym kontekście. Organizując event dla dzieci nie zamieścisz przecież wizerunku jakiegoś zespołu metalowego, prawda? J Wydaje się to oczywiste, a jednak czasami patrząc na plakaty przecieramy oczy ze zdumienia jak bardzo grafika nie wspiera przekazu.

 

Oczywiście należy również pamiętać o zamieszczeniu swojego logo w odpowiednim rozmiarze i miejscu – to reklama nie tylko eventu, ale Twojej firmy. Również bardzo ważny jest odpowiednio dobrany rozmiar wydruków, który powinien być zależny od miejsc dystrybucji.

Zastosowanie tych kilku porad na pewno zwiększy efektywność Twojego przekazu.