Na wstępie muszę coś zaznaczyć, otóż poszukując w Internecie dodatkowych informacji na ten temat, spotkałam się głównie z artykułami dotyczącymi, tzw. sponsoringu kobiet. Gwoli ścisłości – nie, to nie jest kolejny poradnik dla przedsiębiorczych pań. Ten krótki tekst zapozna Was z kilkoma ważnymi radami dotyczącymi pozyskiwania sponsorów do swoich eventów promotorskich.
Po pierwsze – nie owijaj w bawełnę
Chyba każdy z nas widząc obcy numer dzwoniący do nas, wywraca nerwowo oczami i z myślą użerania się z maszyną z call center – odbiera telefon. Dzwoniąc do wybranej przez nas firmy musimy pamiętać o tym, że sprawiamy podobne wrażenie. Dlatego też ważne jest to, by wprost przekazać swoje intencje – bez formułek, skryptów czy chwytów psychologicznych. Po prostu – przedstaw się i zapytaj czy interesuje ich sponsorowanie imprez.
Po drugie – nie zasypuj informacjami
Jeżeli uda Ci się uzyskać odpowiedź twierdzącą, bądź wyczujesz wahanie w głosie Twojego rozmówcy – Ty się nie wahaj! Przedstaw kilka korzyści, które możesz zaproponować ze swojej strony. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić z ilością informacji – rozmówca i tak wszystkiego nie zarejestruje. Zaproponuj więc przesłanie dokładnej oferty na maila, by osoba decyzyjna mogła się spokojnie zapoznać ze wszystkim.
Po trzecie – nie bój się przypomnieć
Prowadząc firmę wiesz, że czasami są takie dni, kiedy nie masz w co włożyć ręce. Pamiętaj – nie tylko Ty takie masz. Więc nie bój się zadzwonić ponownie do firmy – przypomnij się, zapytaj czy mieli okazję zapoznać się z Twoją propozycją – dopieść ich swoim zainteresowaniem, ale pamiętaj też żeby nie przesadzić.
Po czwarte – bądź elastyczny
Tworząc ofertę pamiętaj o tym, by dostosować swoje wymagania i korzyści dla sponsora w taki sposób, by pasowały one właśnie do owej firmy. Zgłaszasz się do nowo otwartego sklepu? Zaproponuj im filmik promocyjny. Prowadzisz rozmowy z browarem? Niech ich produkt będzie dostępny w open barze. Nie zapomnij jednak, że potencjalni sponsorzy mogą mieć swoje propozycje – bądź więc gotowy na negocjacje.
Po piąte – co za dużo to nie zdrowo
Pamiętaj – lepiej pozyskać mniejszą liczbę sponsorów, ale dogadać dobre oferty, niż mieć ich czterdziestu, ale nic atrakcyjnego w zamian. Poza tym – łatwiej zadowala się mniejszą liczbę, prawda?
Pozyskanie sponsorów wcale nie jest taką prostą sztuką. Jest do zadanie wymagające nie tylko pomysłowości, ale i zdolności logistycznych. Musisz pamiętać, że taka współpraca opiera się na godzeniu wspólnych interesów i potrzeb – a to wcale nie takie łatwe.