6 potencjalnych korzyści marketingowych z organizacji eventu promocyjnego

6 potencjalnych korzyści marketingowych z organizacji eventu promocyjnego

Event jako narzędzie marketingowe cechuje wielokanałowość. To znaczy, że jedno wydarzenie bardzo często jest komunikowane wieloma kanałami, do różnych grup ludzi. Czasem trudno nam sobie wyobrazić do jak wielu. Dziś podamy Wam kilka korzyści marketingowych wobec różnych grup, ktore można osiągnąć dzięki organizacji eventu promocyjnego:

1. Wzrost świadomości marki

Zaczynamy od tego punktu, gdyż wydaje się to korzyść najbardiej oczywista. Jeśli komunikujemy event szerokiej grupie, w mediach czy social mediach, docieramy do nowej grupy klientów – wtedy zwiększamy świadomośc marki pod kątem ilościowym. Może się jednak zdarzyć, że na kolację połączoną z prezentacją sprzedażową zaprosimy wąską grupę naszych dotychczasowych klientów. Wówczas świadomość marki zwiększa się jakościowo, bo ta wąska grupa będzie mieć okazję bliżej zrozumieć tożsamość naszej firmy, podejścia do klienta, zrozumieć kim jesteśmy i dlaczego jesteśmy godni zaufania.

2. Zwiększenie sprzedaży

Pięknym przykładem są wielkie eventy motywacyjne, podczas których mówcy sprzedają swoje usługi konsultacyjno-szkoleniowe w cenach tak niskich, że część ludzi, będąc pod wpływem wielkich emocji biegnie i wręcz “zabija się” o to, by zmieścić się w wąskiej grupie wybranych, którzy dostąpią zaszczytu zakupu (sic!). Sprzedaż podczas eventu to temat na odrębny wpis, ale wydaje mi się, że skuteczność eventu jako narzędzia sprzedaży potwierdza fakt popularności wszelkiej maści targów, czyli imprez stricte nastawionych na bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą.

3. Obecność w mediach

Znamy wiele przypadków, gdy przedsiębiorcom trudno w ciekawy sposób (inny niż zwykła reklama, czy sztywny artykuł sponsorowany) zaistnieć w mediach. Wydarzenie specjalne to niezwykle elastyczna forma marketingowa, zawsze możemy nadać jej charakter społeczny, żeby podnieść prawdopodobieństwo, iż zaintereseuje ono media. Przez “charakter społeczny” rozumiem w szczególności dwa elementy wydarzenia”: cenę oraz nazwę. Media dużo przychylniejszym okiem patrzą na darmowe promowanie darmowych wydarzeń. Planując, więc event, pomyśl o części, na która wstęp będzie miał każdy. Nazwa również ma ogromne znaczenie. “Drzwi otwarte salonu samochodowego” kojarzą się z promowaniem konkretnego salonu, “Dzień bezpiecznej motoryzacji” ma wymiar społeczny. Ponadto, event jest doskonałym źródłem newsów, które stanowią pożywkę dla mediów. To również okazja, by dać mediom coś od siebie. Np. bony zniżkowe dla ich czytelników/widzów/słuchaczy.

4. Obecność w social mediach

Ludzie lubią pokazywać w social mediach gdzie są, zwłaszcza, gdy to czego doświadczają zwyczajnie im się podoba. W social mediach znajdziecie wszelkie formy fotek związanych z eventami: zwykłe selfie uczestników eventu, fotosy na specjalnie przygotowanych ściankach lub w fotobudkach, zdjęcia identyfikatorów wrzucane przez współpracowników, fotografie zaproszeń umieszczanych przez zaproszonych VIPów, relacje występujących na scenie prelegentów, artystów, laureatów nagród, itd. Czy trzeba wymieniać dalej? Event daje niezliczoną ilość możliwości do promowania marki w social mediach?

5. Poznanie klientów

Główną cechą eventu jako narzędzia marketingowego jest bezpośredni kontakt. Mamy okazję spotkać naszych klientów, zapytać ich dlaczego są z nami; spotykamy też klientów naszej konkurencji i możemy poznać powody, dla których z nami nie są. Możemy wybadać potrzeby rynku lub konkretnych osób.

6. Poznanie nas

Raz jeszcze – bezpośredni kontakt – tym razem w innym ujęciu. To klienci poznają nas. Mamy możliwość anonimowym dotąd ludziom pokazać twarz, która już teraz od zawsze będzie kojarzyła im się z naszą firmą czy logo. Mamy możliwość podejść, uśmiechnąć się i być uprzejmym. Nie załatwi za nas tego ani najlepszy copywriting, ani film promocyjny. Bezpośredni kontakt jest niezastąpiony.

Czy to wszystkie punkty? Na pewno nie. Właśnie dlatego organizację eventu dla naszych klientów traktujemy jako coś wyjątkowego. Bo każdy event jest wyjątkowy i każdy klient jest wyjątkowy. Połączenie tych dwóch wyjątkowości sprawia, że efekty marketingowe również mogą być, co najmniej, wyjątkowe.